• PL
  • EN
  • Szkolimy dealerów Hyundai z prawa konsumentów

    Podczas corocznej konferencji dealerów w Sopocie, która zebrała ponad 120 osób.
    Home Przeprowadziliśmy szkolenie dla dealerów Hyundai z prawa konsumentów

    Jako jedno z istotnych zobowiązań wobec klientów widzimy stałe podnoszenie niezbędnej wiedzy prawnej ich zespołów. Nabiera to szczególnego znaczenia w przypadku prawa konsumentów czy prawa konkurencji. Przepisy w tym obszarze bywają zawiłe i skomplikowane, stąd duże ryzyko naruszeń wynikających z braku świadomości.

    W ramach takich działań odwiedziliśmy m.in. coroczną konferencję dealerów Hyundai Motor Poland, naszego wieloletniego klienta. Pierwsze dwudniowe spotkanie po dwuletniej przerwie (z powodu Covid-19) cieszyło się dużą frekwencją, co dało nam dobrą okazję do przeszkolenia jak największego grona dealerów.

    Marta Solarska-Kaleńczuk, COO naszej kancelarii i wieloletni account manager Hyundai, wystąpiła przed ponad 120-osobową publicznością. Marta poruszyła kilka ważnych tematów związanych ze zmianami regulacyjnymi szczególnie istotnymi dla branży 🚗 motoryzacyjnej, w tym:
    1) Dyrektywa Omnibus:
    – Jakie wyzwania stawia przed przedsiębiorstwami
    – Jak sprostać tym wyzwaniom w sektorze motoryzacyjnym
    2) Zmiany w prawie konsumenckim w Polsce po 1.01.2023 r. wraz z implementacją Dyrektywy Towarowej i Cyfrowej, które określają nowe uprawnienia konsumentów w zakresie rękojmi i gwarancji.

    Wołoszański i Wspólnicy na corocznej konferencji dilerów Hyundai w Sopocie (2023)

    Analizując zmiany w przepisach staramy się nie tylko przewidzieć potencjalne ryzyka i obowiązki, ale również dodatkowe możliwości dla klienta, które z nich wynikają. Wchodzimy w przysłowiowe buty klienta i podpowiadamy, jak wbudować zmiany w istniejące procesy.

    Jeśli chodzi o rękojmię i gwarancję, to niewątpliwą korzyścią w naszej ocenie było m.in. wprowadzenie szczebli roszczeń. Od początku 2023 roku bowiem wprowadzono zasadę, że w pierwszym kroku konsument może żądać naprawy lub wymiany rzeczy na nową, a dopiero jeśli te sposoby okażą się nieskuteczne – od umowy odstąpić lub żądać obniżenia ceny. Dotychczas pierwszym żądaniem klienta mogło być od razu odstąpienie, co jest mniej korzystne i trudniejsze do przeprocesowanie dla dealera jako sprzedawcy.

    Było to daleko nie pierwsze nasze wystąpienie przed zespołami i partnerami Hyundai. W ubiegłym roku, uczestniczyliśmy w dwóch większych wydarzeniach (prezentacje prowadziły Kinga Miller i Ewa Weinar), nie licząc szeregu dedykowanych szkoleń w kameralnych grupach. Przy tym niezmiernie cieszy nas zainteresowanie i uwaga, którymi darzą nas uczestnicy, aktywnie słuchając i zadając pytania. A i my nieustannie szlifujemy swoje szkolenia, aby były maksymalnie praktyczne i zrozumiałe.